26 April 2017

Cara KFC Simpan Rahsia Resepi Asli

Cara KFC Simpan Rahsia Resepi Asli..KFC merupakan satu syarikat antarabangsa yang menjalankan bisnes restoran francais diseluruh dunia.Hampir semua rakyat Malaysa pernah makan ayam dan produk KFC.Sudah tentunya rasanya sehingga menjilat jadi.

kredit : imej Google

Tahu tak kita semua rahsia resepi asli mereka.Memanglah kita tidak akan tahu kerana resepi asli KFC disimpan dengan cara sangat ketat dan komplikated di seluruh dunia.Resepi asli tersebut ditulis oleh Pengasasnya Kolonel Sanders atas sekeping kertas yang sudah lusuh kerana peredaran zaman.

Ia mengandungi 11 jenis tumbuhan dan rempah ratus yang lengkap dengan sukatan yang tersendiri.Tulisannya menggunakan pensel dan ada ditandangani sendiri oleh Kolonel Sandes.Contoh tanaman dan rempah ratus diletakkan dalam botol kecil yang hanya ada bau khas untuk mengenalinya.

Resepi tersebut telah dikembangkan secara komersial pada tahun 1940 di restoren  kecil oleh pengasas sendiri di tenggara Kentucky.Di situlah bernulanya nama Kentucky Fried Chicken atau KFC.

KFC sebagai restoran francais seluruh dunia

Pada awal 1950-an resepi tersebut dijadikan standard bagi jaringan restoren KFC.Kini lebih dikenali sebagai francais.Pada tahun 1980,Kolonel Sanders telah meninggal dunia tetapi meninggalkan juga legasi perniagaan yang bernilai berbilion ringgit setiap tahun kepada pewarisnnya.

Siapa yang mengaku cucu Kolonel boleh la saya minta diskaun makan KFC seumur hidup.Bunyinya macam Formula Income Seumur Hidup .sama tetapi tak serupa.

oh ya.Jauh juga saya melencong.Cara KFC simpan rahsia resepi asli memang bersismatik dan terbaik.Tempatnya berada ibu pejabat iaitu 1441 Gardiner Lane, Louisville, Kentucky, Amerika Syarikat.Ruang penyimpan resepi tersebut hanya boleh dimasuki oleh dua orang pekerja KFC sahaja dalam satu masa.Nama mereka turut dirahsiakan termasuk segala maklumaat yang berada dalam stor tersebut.

gambar dari Google

Pembekal herba dan tanaman  untuk resepi KFC sangat ramai.Setiap pembekal hanya tahu sebahagian sahaja.Mereka tidak akan tahu keseluruhan ramuan dan sukatan yang sebenarnya.

Gagal ditiru oleh oramg lain

Ramai yang cuba untuk meniru resepi asli KFC namun gagal menyamai rasa yang sebenar.Mereka juga mendakwa menemui salinan resepi tersebut tetapi rasanya tetap lain.Maksudnya sehingga ke hari ini rahsia resepi asli KFC tetap terpelihara demi menjaga kelangsungan jenama tersebut.

[nota admin]

Sudah tentu kita tidak perlu meniru resepi ayam KFC namun cara dan sistem mereka boleh kita tiru.Mereka berjaya kerana menjaga kualiti,perkhidmatan yang standard dan sistem pengurusan yang efisien.

Sebab itu juga Formula Income Seumur Hidup dijaga privasi dan keunggulan dengan hanya diserahkan kepada mereka yang benar-benar nak berjaya menjana pendapatan.Buat macam KFC yang boleh menjana pendapatan pasif.Kita tidak bekerja lagi tetapi pendapatan tetap berjalan seperti biasa.

Untuk mendapatkan rahsia formula tersebut jangan takut dan jangan berfikir dua kali untuk mendapatkannya di >>>>SINI

25 ulasan

Bak kata kak siti..."biarlah rahsia"

Bak kata kak siti..."biarlah rahsia"

kfc la paling senang nak dapat. kalau lapar, antara kfc ngan mamak, aku lagi pilih kfc hehe

Betul tu. Bkn tiru resepi, tp Cara mereka ''menyimpan" resepi tu supaya kekal terpelihara

bagus dia jaga rahsia dia. tebaik kfc

Tak de can nak masak sendiri kat rumah. Hahaha. Mari la ke KFC je...

KFC mmg my favourite. Kenyang dan sedap. :D

memang tak de tandingan resepi. ranguppp gitu..dan sedap!

Untuk jaga survival bisnes..

Lokasi yang strategik memang jadi faktor utama lariskan perniagaan

betul tu..kita patut tiru sistem mereka jaga bisnes dengan begitu baik sekali.

sebab itu mereka boleh kekal lagi sejak tahun 1940

masak ayam kicap jelah kat rumah

promosi nampak...free je nie..
hehehe

komen yang sangat positif...

Rahsia kfc memang terbaik smpai skrg .

Dia orang pande simpan rahsia..

Hebat KFC.. jual ayam satu dunia...

Sebab itu la ramai yang ke KFC

KFC relevan kerana mudah didapati... fast food. Kalau resipi yang betul2 sedap yang hot n spicy. hanya ada di beberapa negara ja

hebat..
Sampai sekarang rahsia tersimpan.

mereka sangat pandai jaga kualiti rasa supaya tidak ada perbezaan yang ketara

betul tu..KFC ada merata-rata tempat

yalah kan..jual ayam sahaja tu..

Malaysia dari dulu lagi dah ada ayam

demi perniagaan mereka sanggup buat itu semua...


EmoticonEmoticon